Ποδόσφαιρο και κρυπτονομίσματα

Konstantinos
1 Οκτωβρίου 2022
871 Views
gold bitcoin with soccer ball football cryptocurrency used online sports betting 622428 1876

Ο χώρος του αθλητισμού, τον τελευταίο καιρό, έχει εισέλθει για τα καλά στην αγορά των κρυπτονομισμάτων. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της μεταγραφής του Ισπανού επιθετικού Ντέιβιντ Μπάραλ ο οποίος έγραψε ιστορία στο χώρο του ποδοσφαίρου όταν η μεταγραφή του στην Ισπανική ομάδα DUX International de Madrid πληρώθηκε με Bitcoin.

Ενώ αυτή ήταν η πρώτη συμφωνία μεταγραφής που χρηματοδοτήθηκε με αυτόν τον τρόπο, η σύνδεση μεταξύ ποδοσφαίρου και κρυπτονομισμάτων δεν είναι κάτι καινούργιο. Στην πραγματικότητα, η εμπορική σχέση μεταξύ των δύο χώρων είναι μεγαλύτερη.

Το 2018, επτά ομάδες της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ (Μπράιτον & Χόουβ Άλμπιον, Κρίσταλ Πάλας, Λέστερ, Νιούκαστλ, Σαουθάμπτον, Τότεναμ και Κάρντιφ Σίτι, συνδέθηκαν με την επενδυτική πλατφόρμα συναλλαγών eToro. Η εταιρεία περιέγραψε τη συνεργασία αυτή ως “το πρώτο βήμα για να φέρει στο ποδόσφαιρο την ευκαιρία που προσφέρει το Bitcoin και τα άλλα κρυπτονομίσματα”.

Σήμερα η εξάπλωση των κρυπτονομισμάτων και της τεχνολογίας blockchain, στο χώρο του αθλητισμού, μεγαλώνει σταδιακά. Ο Λιονέλ Μέσι δέχτηκε να πληρώνεται μέρος της αμοιβής του σε κρυπτονομίσματα από την PSG, ο Ρομπέρτο Κάρλος έχει λανσάρει το δικό του κρυπτονόμισμα, ενώ μεγάλοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι παγκόσμιας εμβέλειας έχουν βγάλει τα δικά τους fan tokens. Παράλληλα πολλές μεγάλες εταιρείες και ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων, έχουν κάνει συνεργασίες με ομάδες ή έχουν δώσει χορηγίες εκατομμυρίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Crypto.com, η οποία μεταξύ άλλων διαφημιστικών κινήσεων, έγινε και επίσημος χορηγός του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA, Κατάρ 2022.

Η Ιταλία πρωτοστατεί και ακολουθούν πολλοί

Η  Ρίμινι που αγωνίζεται στην τρίτη κατηγορία της Ιταλίας, έγινε ο πρώτος σύλλογος που αγοράστηκε με χρήση κρυπτονομισμάτων όταν η πλατφόρμα τεχνολογίας blockchain, Quantocoin, πήρε μερίδιο 25% της ομάδας. Παράλληλα, πέρυσι η Άλκμααρ, ομάδα πρώτης κατηγορίας της Ολλανδίας, αποκάλυψε τα σχέδια της να γίνει η πρώτη ομάδα που θα πληρώσει τους παίκτες της σε Bitcoin.

Γιατί λοιπόν οι σύλλογοι και οι ειδικοί στα κρυπτονομίσματα είναι τόσο πρόθυμοι να “παίξουν μπάλα” μαζί; Ο λόγος είναι απλός: κάτι τέτοιο παρέχει στον έναν τα απαραίτητα έσοδα και στον άλλον σημαντική έκθεση στο ευρύ κοινό.

Σύμφωνα με την UEFA, το διοικητικό όργανο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, ο τομέας των κρυπτονομισμάτων έχει βοηθήσει εν μέρει τους συλλόγους να καλύψουν τις χαμένες ροές εσόδων (που υπολογίζονται σε περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ) οι οποίες και προκλήθηκαν από την πανδημία του Covid-19. Ο τομέας των κρυπτονομισμάτων έχει επενδύσει πολλά σε αθλητικές χορηγίες και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο. Πέραν του οικονομικού κέρδους, απώτερος σκοπός είναι να εξαλειφθεί η πεποίθηση κάποιων ανθρώπων ότι ο χώρος των κρυπτονομισμάτων είναι σκοτεινός και θολός, παρά το γεγονός ότι τα κρυπτονομίσματα διαπραγματεύονται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και η κεφαλαιοποίηση της αγοράς αυτής έφτασε σχεδόν τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ενεργήσει για να βελτιώσει την προστασία των καταναλωτών με ένα διάταγμα σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες κρυπτονομισμάτων θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες όσον αφορά στη διαφήμισή τους. Η χρηματοοικονομική εποπτική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου, η Αρχή Χρηματοοικονομικών Συμπεριφορών, θα έχει την επίβλεψη των περισσότερων προωθήσεων κρυπτονομισμάτων σύμφωνα με τα ίδια πρότυπα που τηρούνται και σε άλλες οικονομικές προωθήσεις, όπως μετοχές και ασφαλιστικά προϊόντα.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η FCA (Financial Conduct Authority: Αρχή Χρηματοοικονομικών Συμπεριφορών) δημοσίευσε επίσης έρευνα που στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές πριν προχωρήσουν σε επενδύσεις στα κρυπτονομίσματα.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν ενδοιασμοί από μεγάλους συλλόγους όπως η Μάντσεστερ Σίτι, η Μπαρτσελόνα και η Γιουβέντους, οι οποίες συνεργάζονται με την πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Socios. Η συνεργασία αυτή επιτρέπει στους συλλόγους να εκδίδουν τα λεγόμενα ψηφιακά fan tokens που μπορούν να πωληθούν και να διαπραγματευτούν όπως άλλα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία. Τα token αυτά μπορούμε να πούμε ότι είναι κρυπτονομίσματα ειδικά για τα κλαμπ των θαυμαστών (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε μπορεί να τα αγοράσει και να τα ανταλλάξει οποιοσδήποτε θέλει), δίνοντας ιδιαίτερα προνόμια σε σχέση με την αγαπημένη τους ομάδα. Διατίθενται στην αγορά με πραγματικά προνόμια, όπως προσφορές, ανταμοιβές και εκπτώσεις στο κατάστημα του εκάστοτε συλλόγου. Η Γιουβέντους, για παράδειγμα, επιτρέπει στους κατόχους των token της να επιλέξουν ποιο τραγούδι θα παίζεται όταν η ομάδα σκοράρει ένα γκολ. Να αναφέρουμε βέβαια ότι, όπως σε όλα τα κρυπτονομίσματα έτσι και σε αυτά, η αξία τους αυξάνεται και μειώνεται ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση.

Τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά fan tokens είναι των ακόλουθων συλλόγων: Παρί Σεν Ζερμέν, Μάντσεστερ Σίτι, Ατλέτικο Μαδρίτης, Ίντερ, Μπαρτσελόνα, Γιουβέντους, Άρσεναλ, Μίλαν, Γαλατασαράι, Τράμπζονσπορ.

NFTs στο ποδόσφαιρο.

Εκτός από τα fan tokens, ορισμένοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι, όπως η Μάντσεστερ Σίτι, η Γιουβέντους και η Ρέιντζερς της Γλασκώβης, πωλούν ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα που είναι ευρέως γνωστά ως NFTs ή μη ανταλλάξιμα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για μοναδικές εικόνες, βίντεο και άλλα παρόμοια ψηφιακά έργα τέχνης, με ενσωματωμένο κώδικα που αποδεικνύει την ιδιοκτησία τους.

Το καλοκαίρι του 2021, η Γιουβέντους υιοθέτησε τα NFTs ως εργαλείο για τη συλλογή αναμνηστικών. Το πρώτο NFT της ήταν ένα τρισδιάστατο αντίγραφο υψηλής ευκρίνειας της φανέλας της ομάδας για τη σεζόν 2021/2022, αποδίδοντας φόρο τιμής σε μερικούς από τους πιο διάσημους παίκτες της και με υπογραφές από τα σημερινά μέλη της ομάδας.

Συνεργαζόμενη με μερικά από τα μεγαλύτερα εμπορικά brands του αθλητισμού, η βιομηχανία κρυπτονομισμάτων στοιχηματίζει ότι η απήχησή της σε ένα ευρύ κοινό θα αυξηθεί. Συνεργασίες έχουν γίνει επίσης μεταξύ εταιριών κρυπτονομισμάτων και άλλων διάσημων αθλημάτων, με τις προσδοκίες για την ανάπτυξη και την συμπόρευση των δύο τομέων να είναι υψηλές.

Author Konstantinos