Ποιο κρυπτονόμισμα θεωρείται καλό και ποιοτικό

Konstantinos
20 Οκτωβρίου 2022
945 Views
crytogoodinvestmentornot scaled 1
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΚΡΥΠΤΟΝΟΜΙΣΜΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ

Σε γενικές γραμμές η λέξη “επένδυση” είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη λέξη “ρίσκο”. Οι έμπειροι επενδυτές και επενδυτικοί σύμβουλοι προσπαθούν πάντα να εντοπίσουν επενδύσεις που θα προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές αποδόσεις με το λιγότερο πιθανό ρίσκο. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις επενδύσεις στα κρυπτονομίσματα. Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία – προϋποθέσεις που οι επενδυτές θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους, πριν προχωρήσουν στην τοποθέτηση των κεφαλαίων τους. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 10 βασικά πράγματα που πρέπει να μελετήσετε για ένα project – κρυπτονόμισμα πριν προχωρήσετε στην αγορά του.

1. Το community ενός κρυπτονομίσματος (η κοινότητα)

Ένα κομμάτι της επιτυχίας ενός κρυπτονομίσματος είναι οι ακόλουθοί του, με άλλα λόγια η κοινότητα που έχει χτίσει ή που συνεχίζει να χτίζει. Οπότε δώστε σημασία στα κρυπτονομίσματα με ισχυρές κοινότητες και πιστούς ακόλουθους, γιατί αυτό δείχνει ότι υπάρχουν επενδυτές με πραγματικό ενδιαφέρον και πίστη στο κρυπτονόμισμα αυτό.

Αναζητήστε τα social media του κρυπτονομίσματος αυτού. Πηγαίνετε σε φόρουμ και ελέγξτε πόσος κόσμος ακολουθεί το συγκεκριμένο project και τι πιστεύουν για το μέλλον του. Υπάρχει γενικά διαφημιστική εκστρατεία πίσω από το κρυπτονόμισμα;

2. Fundamental analysis (θεμελιώδης ανάλυση)

Με τον όρο fundamental analysis αναφερόμαστε στη βάση – στα θεμέλια ενός project. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να αναζητήσουμε στοιχεία για την ομάδα του project, τις φιλοδοξίες της κλπ. Ειδικά αν είστε νέος στα κρυπτονομίσματα, η θεμελιώδης ανάλυση θα σας βοηθήσει για να επιλέξετε μακροχρόνιες επενδύσεις.

Οπότε, να κάνετε θεμελιώδη ανάλυση, ιδιαίτερα σε μια αγορά όπως αυτή των κρυπτονομισμάτων, όπου καθημερινά δημιουργούνται νέα projects.

Μερικοί τρόποι για να το κάνετε αυτό είναι αναζητήσετε στοιχεία για τα παρακάτω:

3. Η ομάδα

Ένα από τα κυριότερα πράγματα που πρέπει να σας απασχολήσει είναι η ομάδα του κρυπτονομίσματος. Στην πραγματικότητα, η έρευνα για την ομάδας πίσω από ένα κρυπτονόμισμα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορείτε να εξετάσετε. Μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου, όσον αφορά στο κομμάτι αυτό είναι:

– Ποιος είναι πίσω από το κρυπτονόμισμα – το project αυτό;

– Η ομάδα είναι έμπειρη από άποψη τεχνογνωσίας;

– Τι θέλουν να πετύχουν με το project που δημιούργησαν, ποιες είναι οι φιλοδοξίες τους;

– Τι έκαναν στο παρελθόν οι άνθρωποι που απαρτίζουν την ομάδα; Έχουν κάποια άλλη επιτυχία στο ιστορικό τους;

Όλα αυτά είναι σημαντικά ερωτήματα όταν αποφασίζετε να επενδύσετε σε ποιο κρυπτονόμισμα, επειδή μια αξιόπιστη ομάδα έχει τη δύναμη να οδηγήσει το project στην επιτυχία.

4. Η τεχνολογία – η καινοτομία

Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας ενός κρυπτονομίσματος είναι η υποκείμενη τεχνολογία του. Πρέπει να καταλάβετε πώς θα αποδώσει έναντι των ανταγωνιστών του. Η τεχνολογία που αναπτύσσει ή η ιδέα που θέλει να υλοποιήσει είναι πράγματα καινοτόμα σε σχέση με άλλα υπάρχοντα κρυπτονομίσματα; Με άλλα λόγια αναρωτηθείτε, τι είναι αυτό που κάνει το συγκεκριμένο project να ξεχωρίζει από το πλήθος. Βρείτε κρυπτονομίσματα που θα διαταράξουν εντελώς τον κλάδο προσφέροντας κάτι νέο.

Για παράδειγμα, το Ethereum, έφερε την επανάσταση με τα έξυπνα συμβόλαια (smart contracts). Επειδή διαθέτει μια τόσο καινοτόμα τεχνολογία, έγινε γρήγορα ένα από τα μεγαλύτερα κρυπτονομίσματα στον κόσμο.

5. Το Whitepaper (λευκή βίβλος) ενός κρυπτονομίσματος

Όλα τα κρυπτονομίσματα έχουν ένα θεμελιώδες πλάνο το οποίο ονομάζεται Whitepaper και σε αυτό εξηγούν το σκοπό δημιουργίας τους, τι θέλουν να πετύχουν, σε ποια τεχνολογία θα βασιστούν κλπ. Δεν πρέπει ποτέ να προχωράτε στην επένδυσή σας πριν διαβάσετε το Whitepaper του εκάστοτε project. Όσα περισσότερα whitepapers διαβάζετε, τόσο καλύτεροι θα γίνετε στον εντοπισμό των καλών και μακροπρόθεσμων επενδύσεων.

Ένα whitepaper μπορεί επίσης να σας δώσει στοιχεία για τον επαγγελματισμό και την αξιοπιστία της ομάδας του project. Τι πρέπει να προσέξετε διαβάζοντας ένα Whitepaper:

– Υπόσχεται κάτι ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο το κρυπτονόμισμα αυτό;

– Πόσο φιλόδοξοι σας φαίνονται οι στόχοι που θέτονται;

– Παρουσιάζεται με ωραίο τρόπο το Whitepaper ή είναι σύντομο και προχειροφτιαγμένο (υπάρχουν ας πούμε ορθογραφικά ή εκφραστικά λάθη); Όσο κι αν σας κάνει εντύπωση κάτι τέτοιο, συμβαίνει συχνά, φανερώνοντας την ελλιπή σοβαρότητα του όλου project.

6. Το όραμα του project

Προσέξτε, είναι διαφορετικό η ομάδα του project να παρουσιάζει ένα μη ρεαλιστικό όραμα και διαφορετικό να θέτει μεγάλους στόχους με μακροπρόθεσμη υπόσχεση υλοποίησης. Το όραμα του κρυπτονομίσματος λοιπόν είναι πολύ σημαντικό. Ένας σοβαρός επενδυτής σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Βεβαιωθείτε ότι το project που θα επενδύσετε θα είναι “ζωντανό” και θα αναπτύσσεται για τα επόμενα χρόνια.

Χωρίς σαφές όραμα και αποστολή, το νόμισμα θα δυσκολευτεί να γίνει πραγματικός ανταγωνιστής κλάδο του. Επίσης, είτε πρόκειται για το Whitepaper ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμα και τον ιστότοπο του project, προσπαθήστε να προσδιορίσετε την πρόθεσή της ομάδας για το μέλλον σε συνδυασμό με την κοινότητα που δημιουργείται γύρω από αυτό.

Πρέπει λοιπόν να επενδύσετε σε ένα κρυπτονόμισμα με μακροπρόθεσμο όραμα που θα αναπτύσσεται και θα εξελίσσεται για τα επόμενα 10 ή και 20 χρόνια.

7. Ο/οι leader της ομάδας

Πολλά κρύπτο – project υπέστησαν σημαντικό πλήγμα όταν για κάποιο λόγο ο ηγέτης της ομάδας τους αποχώρησε από αυτά. Η επιτυχία ενός νομίσματος καθοδηγείται από την ηγετική ομάδα. Είναι αυτοί που παίρνουν όλες τις μεγάλες αποφάσεις. Οι ηγέτες υλοποιούν το όραμα, γι’ αυτό ερευνήστε την ομάδα τους και δείτε τι έχουν επιτύχει μέχρι τώρα από την ημέρα δημιουργίας του project.

– Δείτε αν οι ηγετικές φυσιογνωμίες του project έχουν επενδύσει προσωπικά σε αυτό.

– Ψάξτε αν υπάρχουν άλλα projects που ενδεχομένως έχουν συμμετάσχει στο παρελθόν ή εάν έχουν σχετική εμπειρία με την τεχνολογία blockchain.

– Τι φήμη έχουν φήμη ως CEO;

– Ερευνήστε τι έχει πει η ηγετική ομάδα για το κρυπτονόμισμα αυτό και τι προσπαθούν να επιτύχουν.

8. Οικονομικά στοιχεία για το εκάστοτε κρυπτονόμισμα

Αρχικά μάθετε πόσα κρυπτονομίσματα από το project που σας ενδιαφέρει θα βγουν στην αγορά (το max supply του δηλαδή). Συνήθως τα λιγότερο σοβαρά projects προσφέρουν τεράστιο max supply (ακόμα και τετράκις εκατομμυρίων). Δείτε τι κεφαλαιοποίηση έχει το συγκεκριμένο κρυπτονόμισμα, ποια είναι η θέση του στη γενική κατάταξη της αγοράς, βάσει κεφαλαιοποίησης. Το καθημερινό volume επίσης είναι σημαντικό. Με τον όρο volume αναφερόμαστε στο πόσα χρήματα “μπαινοβγαίνουν” στο κρυπτονόμισμα αυτό καθημερινά από τις αγοραπωλησίες που γίνονται. Όσο μεγαλύτερο είναι το volume τόσο περισσότεροι άνθρωποι σημαίνει ότι ασχολούνται με αυτό.

Εξίσου σημαντικό είναι και το ιστορικό της τιμής ενός κρυπτονομίσματος. Υπάρχει ένα ρητό στον κόσμο των επενδύσεων που λέει πως «ο καλύτερος προγνωστικός παράγοντας της μελλοντικής συμπεριφοράς μιας επένδυσης, είναι η συμπεριφορά που είχε στο παρελθόν». Φυσικά αυτός ο κανόνας δεν είναι απαράβατος αλλά αποτελεί μια ένδειξη.

Οι διακυμάνσεις των τιμών μας δίνουν την ιστορική πορεία του κρυπτονομίσματος και αν θα είναι μια σταθερή επένδυση για το μέλλον. Για παράδειγμα μπορείτε να ελέγξετε:

– Πόσο μεγάλη μεταβλητότητα στην αξία του έχει αυτό το κρυπτονόμισμα;

– Όταν η αγορά έκανε μεγάλη βουτιά πώς αντέδρασε το κρυπτονόμισμα που μας ενδιαφέρει;

– Εάν η τιμή του είναι στο υψηλότερο σημείο της από την ημέρα της δημιουργίας του (all time high), συνιστάται να περιμένετε μέχρι να πέσει η τιμή του κρυπτονόμισμα πριν το αγοράσετε.

– Αντιθέτως εάν η τιμή του κρυπτονομίσματος που μας ενδιαφέρει είναι αρκετά χαμηλά, είναι μια καλή ευκαιρία για αγορά (πάντα όμως θα πρέπει να ερευνήσουμε και τον λόγο που έχει πέσει η τιμή χαμηλά).

Γενικά το κομμάτι της τεχνικής ανάλυσης των γραφημάτων ενός κρυπτονομίσματος είναι ένα μεγάλος και ξεχωριστός κλάδος στις επενδύσεις, που καλό θα ήταν να αποκτήσετε βασικές γνώσεις γι’ αυτόν, σταδιακά.

9. Η φήμη του κρυπτονομίσματος

Αναζητήστε πληροφορίες για το κρυπτονόμισμα. Έχει καλή φήμη; Τι λένε γι’ αυτό όσοι το έχουν εμπιστευθεί έως τώρα; Έχει πετύχει κάποιους από τους στόχους του; Μήπως αλλάζει συχνά τους στόχους του χωρίς να υλοποιεί κάποιους από αυτούς; Υπάρχει γενικά συζήτηση γύρω από αυτό ότι μπορεί και να πρόκειται για απάτη (scam); Πόσοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για απάτη και με ποια επιχειρηματολογία;

10. Το roadmap

Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στο προγραμματισμό των στόχων ενός project. Συνήθως το roadmap παρουσιάζεται στο Whitepaper του κρυπτονομίσματος και έχει τη μορφή ημερολογιακού προγράμματος. Για παράδειγμα μπορεί να αναφέρει ότι τον ερχόμενο Ιανουάριο το project θα βγάλει ένα application για smart phones.

Αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου σαν επενδυτές, είναι αν τηρούνται οι υποσχέσεις και οι στόχοι του roadmap και μάλιστα αν αυτό γίνεται στην ώρα του (όταν δηλαδή δηλώνεται από το roadmap ότι θα συμβεί).

Μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε όσον αφορά στο roadmap:

– Τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης του κρυπτονομίσματος να είναι σαφή. Εάν δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα, αυτό θα μπορούσε να δείξει έλλειψη δέσμευσης για την ομάδα του project.

– Πότε σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν σημαντικές ενημερώσεις και νέες λειτουργίες του project;

– Εάν το κρυπτονόμισμα έχει περιορισμένο supply σε κυκλοφορία (circulation supply), τότε πότε αναμένεται να εκδοθούν τα υπόλοιπα νομίσματα;

Συμπεράσματα

Ένας κανόνας που χρησιμοποιούν οι μεγάλοι επενδυτές είναι να μην επενδύουν σε κρυπτονομίσματα που ξεκινούν τώρα να αναπτύσσονται. Προσπαθήστε να επιλέξετε ανάμεσα σε αυτά που έχουν αποδείξει την αξία τους και τη χρησιμότητά τους, ακόμα κι αν οι αναμενόμενες μελλοντικές αποδόσεις θα είναι χαμηλότερες. Μειώστε το ρίσκο της επένδυσης όσο το δυνατόν περισσότερο και μοιράστε το κεφάλαιό σας ανάλογα. Στις επενδύσεις η υπομονή παίζει πρωταρχικό ρόλο.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι όλοι οι παραπάνω κανόνες που αναλύσαμε είναι αλληλένδετοι. Δεν είναι σωστή τακτική να τους λαμβάνετε υπόψη σας μεμονωμένα ή αποσπασματικά. Φυσικά, ακόμα κι αν κάποιο project πληροί στο ακέραιο όλους τους κανόνες δεν είναι ποτέ 100% σίγουρη επένδυση. Πάντα υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες. Ένα project όσο και θετικά υποσχόμενο να είναι, τελικώς μπορεί να αποτύχει, όχι απαραίτητα γιατί επρόκειτο για ομάδα απατεώνων, αλλά για διάφορους άλλους λόγους. Η έρευνά πριν την επένδυση έχει πάντοτε σαν στόχο να μειώσει το ρίσκο, αλλά δε μπορεί να το εκμηδενίσει, όσο ολοκληρωμένη και μεθοδική κι αν είναι.

Author Konstantinos