H Κρόουλι Τάουν γίνεται η πρώτη ομάδα που υιοθετεί τη web3 τεχνολογία

Konstantinos
10 Οκτωβρίου 2022
943 Views
0 GettyImages 594792740

Η Κρόουλι Τάουν είναι ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος με έδρα την πόλη Κρόουλι της Αγγλίας. Ιδρύθηκε ως Crawley Football Club το 1896. Σήμερα παίζει στην Λιγκ 2 της Αγγλίας. Είναι μία σχετικά μικρή αγωνιστικά ομάδα με αρκετά μεγάλες έξω-αγωνιστικές φιλοδοξίες.

Η Κρόουλι λοιπόν, έγινε η πρώτη  κρύπτο – ομάδα, πουλώντας NFTs μέσω της τεχνολογίας blockchain.

Ο Πρέστον Τζόνσον και ο Ίμπεν Σμιθ είναι οι ιδρυτές της Wagmi United, της μιας crypto κοινοπραξίας. Αυτοί οι άνθρωποι έβγαλαν αρκετά χρήματά από την ενασχόλησή τους με τα κρυπτονομίσματα μέρος των οποίων χρησιμοποίησαν για να αγοράσουν την Κρόουλι Τάουν. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες της Κρόουλι λοιπόν έκαναν την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση και άνοιξαν το γήπεδο τους, εγκαινιάζοντας έναν διαφορετικό τρόπο λειτουργίας για μια ποδοσφαιρική ομάδα. Αυτοχαρακτηρίζονται ως «η ομάδα ποδοσφαίρου του διαδικτύου» και έχουν φιλοδοξίες να φτάσουν στην Πρέμιερ Λιγκ.

Ο Τζόνσον, από το 2020, ήταν ιδρυτικό μέλος μιας εταιρεία που ονομάζεται Pixel Vault. Η Pixel Vault περιγράφει τον εαυτό της ως μια ομάδα ανάπτυξης πνευματικής ιδιοκτησίας που επικεντρώνεται στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν να κάνουν με τα κρυπτονομίσματα και την τεχνολογία blockchain. Επίσης, η Pixel Vault βρίσκεται πίσω από μια σειρά graphic novels που ονομάζονται Punks Comic και πωλούνται με τη μορφή NFT, δηλαδή ως μοναδικά ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία των οποίων η ύπαρξη καθίσταται δυνατή μέσω του blockchain.

Όπως δήλωσε ο Τζόνσον, ο στόχος είναι «να πουλήσει το ποδόσφαιρο στους οπαδούς των NFT και όχι να πουλήσει NFT στους οπαδούς του ποδοσφαίρου». Αυτή είναι και η διαφορά σε σχέση με την προσέγγιση άλλων συλλόγων. Η Barcelona FC, η PSG και η Liverpool FC για παράδειγμα, έχουν δοκιμάσει την πώληση NFT τα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο, οι πωλήσεις ήταν συχνά σχετικά χαμηλές, με τους συλλόγους να ανακαλύπτουν ότι αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο ενδιαφέρονται συνήθως οι φίλοι του ποδοσφαίρου. Η συλλογή NFT της Λίβερπουλ, για παράδειγμα, πούλησε μόλις το 5,7% της συνολικής συλλογής.

Η προσέγγιση του Τζόνσον θα μπορούσε να είναι μια καλύτερη στρατηγική. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οπαδοί μικρότερων συλλόγων, όπως η Κρόυλι, συνήθως προέρχονται ή έχουν ζήσει στην περιοχή του συλλόγου που υποστηρίζουν. Ο Τζόνσον ελπίζει να προσελκύσει οπαδούς των NFT που ενδιαφέρονται για το όλο εγχείρημα από όλο τον κόσμο, μπορεί να δημιουργήσει μια αποκεντρωμένη βάση θαυμαστών και να φέρει επανάσταση στη σχέση του ποδοσφαίρου με τους φιλάθλους.

Ο σύλλογος λοιπόν θα προσφέρει σύντομα προς πώληση μια σειρά από ψηφιακά διακριτικά που θα δώσουν στους αγοραστές την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να λάβουν μέρος στη λήψη αποφάσεων για την ομάδα. Αυτό, λέει ο Τζόνσον, θα ξεπεράσει κατά πολύ τις προσφορές που γίνονται από εταιρείες όπως η Socios που τρέχουν NFT προγράμματα για μια σειρά κορυφαίων ευρωπαϊκών ομάδων.

Όπως δήλωσε, «Η Socios είναι στο σωστό δρόμο, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν οι θαυμαστές ενδιαφέρονται αν είναι η Coca-Cola ή η Pepsi που πωλείται περισσότερο στα περίπτερα. Πιθανώς όχι. Αυτό που ενδιαφέρει όμως είναι πόσα χρήματα πηγαίνουν στην επίθεση ή στη μεσαία γραμμή ή στην άμυνα κατά τη μεταγραφική περίοδο, αυτό μπορεί να είναι πραγματικά ενδιαφέρον, σωστά; Το να μπορούμε να συμμετέχουμε στη λήψη αποφάσεων είναι στο τραπέζι και αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να σταθμίσουμε: Tι ενδιαφέρει τους οπαδούς; Αξίζει η ικανότητα να έχουν λόγο στις αποφάσεις για το μέλλον του συλλόγου. Έτσι το NFT που θα κατέχουν θα έχει κάποια απτή αξία».

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν η Κρόουλι γίνεται η πρώτη ομάδα με ένα παγκόσμιο internet community club το οποίο και θα συμμετέχει, μέσω ψηφοφοριών, στις αποφάσεις για το μέλλον του συλλόγου. Η πρώτη απόπειρα δημιουργίας NFT, που έγινε από τη νέα διοίκηση της ομάδας σε συνεργασία με την Adidas, έφερε συνολικά κέρδη 3 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας! Παράλληλα τα προνόμια που προσφέρονται στους οπαδούς της ομάδας που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν κρυπτονομίσματα για τις αγορές τους είναι πολλά, όπως μείωση της τιμής των εισιτηρίων έως και 34%. Όπως επίσης δήλωσε ο Τζόνσον: «Πέρυσι οι φίλοι της ομάδας είχαν την ευκαιρία να αγοράσουν τις δύο εμφανίσεις της ομάδας μέσα από τα καταστήματα του συλλόγου. Το ίδιο θα ισχύσει και φέτος, μόνο που θα προσθέσουμε και μια τρίτη φανέλα, που θα είναι διαθέσιμη μόνο μέσω NFT».

Η προσπάθεια της διοίκησης του συλλόγου με στόχο πάντα την άνοδο της ομάδας στην Πριέμερ Λιγκ, ενθουσίασε πολλούς και θεωρήθηκε πρωτοποριακή και πολλά υποσχόμενη. Αναμένεται να δούμε τις εξελίξεις άμεσα. Τα λόγια του Τζόνσον σε σχέση με το όλο θέμα είναι χαρακτηριστικά: «Πρέπει να είμαστε έξυπνοι για αυτό και πρέπει να κάνουμε κάτι μοναδικό και διαφορετικό. Νιώθουμε πολύ καλά με το πού βρισκόμαστε τώρα».

Author Konstantinos